De mooie gesprekken die we de laatste tijd hebben gevoerd, hebben onder andere geleid tot het maken van offertes. Dat is natuurlijk super goed nieuws!
Toen kwam de vraag, welke algemene voorwaarden gaan we toevoegen aan deze offertes? Welke afspraken willen we maken met onze klanten? We gingen op zoek naar mooie voorbeelden. We keken naar andere organisaties, wat hebben zij? Daar zagen we vooral veel dreigende taal: als jullie niet dan… en we zijn niet verantwoordelijk te stellen als… Allemaal bedoeld om jezelf te beschermen, maar in een taal die niet bij Stralend Inzicht past.
Toen bedacht ik me ineens dat ik een hele tijd geleden Roel van den Berg van Access to Quality heb gesproken die zei, “Algemene voorwaarden? Daar doen we niet aan. Wij leveren een dienst die waarde toevoegt voor onze klanten, zij betalen daar onze uren voor. Op het moment dat ze niet meer van onze diensten gebruik willen maken, dan maken wij geen uren meer en hoeven ze ons niet meer te betalen.”
Dat is de gedachte die we wel heel erg bij Stralend Inzicht vinden passen. We vertrouwen er op dat de klant zorgvuldig omgaat met ons, zoals wij ook zorgvuldig omgaan met de klant. We gaan er vanuit dat als er iets aan de hand is, we dat kunnen bespreken. En dat we er samen uitkomen.
We denken dat het veilig genoeg is om het te proberen, voor ons geen algemene voorwaarden. En zoals alles in onze samenwerking, gaan we over een paar maanden kijken of het nog steeds goed past.