Een jaar geleden schreven we een blog over waarom we geen algemene voorwaarden opstellen. We vonden het ‘safe enough to try’ om te starten zonder dreigende algemene voorwaarden. Want we werken graag vanuit vertrouwen en dat we samenwerken om een goed resultaat neer te zetten.
In de evaluatie met onze ondernemende mannen wilden we dat uitgangspunt weer eens onder de loep nemen. De directe aanleiding was dat iemand twee keer achter elkaar op het laatste moment een individueel gesprek had afgezegd en had vergeten. Best balen als je tijd hebt gereserveerd en het op korte termijn niet meer kan invullen met ander betaald werk. Toen we dit voorlegden aan onze mannen, zei Gert-Jan: hoe veel gesprekken hebben jullie gevoerd? En hoe vaak kwam het voor? Dat viel al met al wel wat mee. Niet genoeg om ons uitgangspunt van vertrouwen te veranderen.
Wel wilden wel graag wat uitgangspunten helder op papier zetten. De afgelopen tijd hebben we veel mooie gesprekken gevoerd met organisaties en mensen. We willen dat vertrouwen recht doen, door duidelijk aan te geven hoe we met die informatie omgaan en wat we van elkaar mogen verwachten.
We hebben het op onze manier geschreven. Geen kleine lettertjes en dreigende teksten (als je niet op tijd afzegt, dan….). Wel vanuit vertrouwen dat we beide ons best doen om de samenwerking te laten slagen.
Het uitgangspunt blijft: ook als het lastig wordt, blijven we met elkaar in gesprek. In ons werk doen we dat en zo doen we dat ook met onze klanten.
Hoe dat er dan uitziet zie je hier.